Trh se vleče, prodejní proces je v přeměně… . Cílem je, aby se pro potencionálního kupujícího vytvořilo příjemné prostředí, ve kterém si dokáže představit svou budoucnost a naplnit představu o domově. Pokud jako vlastník dokážete pomoci, využijte tento způsob pro urychlení prodeje! Je to právě „redesign“, který vám přichází na pomoc. Proč by právě váš dům nemohl být vizuálně přitažlivý? Hledejme společnými silami nové nápady, jak zatraktivnit váš domov!
Tuto možnost nabízí Home staging! Neznamená nic jiného, než způsob „zhodnocení“ interiéru bytu čekajícího, na dnešním zpomaleném trhu s nemovitostmi, k prodeji, nebo k pronájmu.
Odkud pochází?
Home staging vznikl po roce 1970 ve Spojených státech amerických, později v Kanadě, Anglii a rozšířil se i do Švédska, před několika lety se objevil iv Evropě a začíná udomácňovat iv ostatních zemích. Byl to ohlas na potřebu kupujících připravit dům na prodej včetně poradenství, vyškoleného personálu, rozpočtu a časového plánu. Vždyť prodejnost nemovitostí začala být závislá na tom, jak dokáže dům vyniknout nad ostatní. Navíc v zemích, kde tato služba má tradici je ověřeno, že nové domy mohou být oceněny na vyšší částku, než stejné domy, které nebyly redesignovány odborníky.
První dojem zaváží!
Home staging zakládá na tom, jak důležité je, aby prodávající pochopili, že jakmile se rozhodnou pro prodej své nemovitosti, tak jejich byt nebo dům v té chvíli přebírá pozici prodávaného „zboží“. K tomu, aby bylo v co nejkratším čase a za co nejvýhodnějších podmínek prodejné, zboží musí být vhodně zabaleno, na první dojem přesvědčivé a co nejlépe splňovat očekávání a požadavky budoucích kupujících.
Realitní agenti v USA mají taková zjištění: „Pracuji v Real Estate a úprava domu před prodejem je horkým tématem iv nově vybudované vilové čtvrti Sacramenta. Vzhledem k nejistému a měnícímu se trhu s nemovitostmi, bez profesionálů, kteří připravují domy na prodej bychom byli v tomto konkurenčním prostředí zcela ztraceni. Naše domy se prodávají do 45 dní a za vyšší hodnotu než stejné domy, které nejsou zinscenovány“, potvrzuje Jack.
O své obchodní strategii hovoří i Jennie: „Domácí dekorační pojetí začíná nabírat na obrátkách. V Jižní Floridě na trhu s nemovitostmi hledáme jakékoli nové nápady, jak pomoci prodávat své portfolio rychleji, a právě nejlepší odpovědí je dekorace interiéru a exteriéru.
Máme obchodního partnera, který tuto službu skvěle vykonává. Namísto vysokých cenových slev může naše realitka svým klientům navrhnout právě tuto jako další doplňkovou možnost podpory prodeje. Máte-li vůz na prodej, co by ho pomohlo prodat dříve a za více peněz? Stejné měřítko platí i pro prodej vašeho domova.“
„Chybí vašemu domu oblečení? Mohl byste jít na pohovor neoblečený? Já ne. Vyčistím si nehty, umyji vlasy, připravím si účes a obléknu si pěkný oblek. Stejně jako hodnotí kvalifikované kandidáty na pohovoru, tak posuzují kupující interiér. Myslíte si, že bez patřičné elegance byt dobře pronajmete? A při koupi to platí dvojnásob.
Lidé si nekupují věci, ale dům. 95% kupujících nechce vidět minulost domu, ale prostorné, vhodně sladěné prostory. Při prodeji nemovitosti nad 30 let mohu říci, že pokud by majitel zainvestoval minimum, alespoň na vyčištění domu, jeho okolí a občerstvil by jej nátěrem, jistě by se rychleji prodal“, vysvětluje majitel realitní kanceláře v centru Vancouveru.
V příštím článku si představíme základní principy home stagingu, role odborníků a další nápady, které by vás mohly inspirovat.